سرفصل های یک بیزینس پلن کامل

یک بیزینس پلن و یا طرح توجیهی کامل حداقل شامل سرفصلهای زیر می‌باشد:

فصل اول- اطلاعات اولیه و خلاصه طرح

در ابتدای طرح توجیهی(بیزینس پلن)، اطلاعات اولیه و خلاصه طرح پیشنهادی عنوان می‌شود. زیرفصل‌های مربوط به اطلاعات و خلاصه طرح پیشنهادی به شرح زیر می‌باشد:

قسمت۱- مشخصات متقاضی(شرکت) شامل:

الف) سوابق فعالیت
ب) سهامداران و نسبت سهام
ج) اسامی هیئت مدیره و مدیر عامل همراه با ذکر تخصص و سابقه کاری

قسمت۲- مشخصات طرح شامل:

الف- اهداف
ب- نوع طرح(ایجادی/ توسعه(تکمیلی/ بازسازی و نوسازی) / انتقال/ سرمایه درگردش/ خرید و فروش)
ج- نام محصول(محصولات/ خدمات) اصلی
د- بازار هدف(محلی/ استانی/ کشوری/ منطقه‌ای/ جهانی)
ه- سهم بازار
و- ظرفیت اسمی
ز- تکنولوژی پیشنهادی
ح- نرخ بازده داخلی

قسمت۳ – مشخصات مالی طرح شامل:

الف- برآورد تقریبی سرمایه‌گذاری ثابت طرح
ب- برآورد سرمایه در گردش

قسمت۴– پیش‌بینی تامین مالی:

طرق تامین مالی و اطلاعات تسهیلات مالی به شرح زیر ارائه شود:
الف) تامین منابع مالی: برای اجرای طرح از روش‌های ذیل پیش‌بینی شود:
۱– سرمایه(آورده متقاضی)
۲– تسهیلات بلند مدت(از طریق موسسه‌های مالی اعتباری و بانک ها)
۳– شراکت با اشخاص حقیقی و یا حقوقی / اعتبار فروشندگان ماشین‌آلات
۴– تسهیلات اعطایی دولت
۵– تسهیلات کوتاه مدت
ب) اطلاعات مربوط به تسهیلات مالی:
میزان(نسبت تسهیلات)، نرخ سود، تاریخ شروع بازپرداخت، دوره بازپرداخت، میزان اقساط، نوع وثیقه.

قسمت۵– اطلاعات ضروری:

در صورت عنوان هر مشخصه‌ای که پیشنهاد دهنده طرح تاکید بر آن را ضروری می‌داند،
لازم است به صورت خلاصه در این زیر فصل قید شود. به عنوان نمونه، زمان انجام طرح از حساسیت خاصی برخودار بوده به حدی که اگر زمان پیش‌بینی شده در ورود به بازار تحقق نیابد امکان تغییر در بازار هدف و یا ورود رقبای جدید و یا تغییر در میزان فروش رخ دهد بدین لحاظ تاخیردر زمان پیش‌بینی شده می‌تواند شاخص‌های اقتصادی طرح را تغییر دهد و یا ارائه تخفیف در تعیین بهای فروش به دلیل رسوخ یا حفظ بازار موجود بخش مهمی از اهداف می‌باشد.

قسمت۶– تایید کنندگان:

در انتهای بیزینس پلن، اسامی تهیه‌کنندگان و تاییدکنندگان طرح همراه با مسئولیت آنان درج شود.
در این بخش تصاویر کلیه مستندات لازم شامل سوابق ثبتی، پروانه کار، لایسنس‌های موجود، پروانه بهره‌برداری، مجوزهای زیست محیطی، مجوزهای تاسیس و احداث، تعیین تکلیف وثایق ملکی جهت اخذ هرگونه تسهیلات مالی پیش‌بینی شده در طرح که به موضوع موجودیت سرمایه‌گذاری اشاره دارد، ارائه و پیوست گردد. اطلاعات مذکور کاملاً خلاصه و در یک جدول ارائه شود و کلیه پیوست‌های لازم نیز ضمیمه گردند.

فصل دوم– مطالعات بازار

تجزیه و تحلیل بازار، مطالعه‌ای حساس و مهم برای تعیین دامنه سرمایه‌گذاری، برنامه تولید، ظرفیت کارخانه، فن‌آوری و تکنولوژی مورد نیاز بوده و در پاره‌ای از موارد می‌تواند در تعیین محل اجرای طرح نیز نقش بسزایی را ایفا نماید.
در این بخش از بیزینس پلن، لازم است این مطالعه به شیوه‌ای انجام شود که هریک از متغیرهای تعیین کننده در بازار، نحوه اثرش برای پیشنهاد دهنده کاملاً واضح و برای سهامدار به عنوان یک ریسک کننده منابع مالی، با آینده‌ای روشن قابل تصمیم‌گیری باشد. در ابتدا برای ایجاد یک زمینه وسیع‌تر، بازار رشته فعالیت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا بازار شناخت محصول مورد نظر در سرمایه‌گذاری، به عنوان زیر مجموعه این مبحث قابل بررسی دقیق باشد. پس از بررسی محصول، تقاضای بالفعل و یا بالقوه که
قابل تامین باشد مورد ارزیابی قرار گیرد. در مرحله بعد به جهت اینکه مبحث رقبا در تعیین شناخت و اندازه بازار هدف تأثیر‌گذار است به ترتیب مورد مطالعه قرار گیرد و نهایتاً برنامه بازاریابی ارائه شود.

فصل سوم – مطالعات فنی

در بررسی‌های فنی ابتدا مکان‌سنجی و متعاقب آن پس از بررسی‌های لازم در ویژگی‌های محصول و همزمان روش‌های مختلف تولید(محصول)، مناسب‌ترین تکنولوژی که با فرهنگ کاری و توانایی‌های بالقوه صنعت تناسب داشته باشد انتخاب و پیشنهاد می‌گردد.
با انتخاب مناسب‌ترین روش تولید و تکنولوژی مرتبط هر محصول می‌توان دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز را بر اساس فرآیند منتخب تعیین نمود.
در ادامه مطالعات می‌بایست ضمن تشریح فرآیندهای مختلف تولید، همزمان مناسب‌ترین فرآیند‌های کنترل کیفیت واحد نیز بیان گردد. سپس ظرفیت طرح بر اساس متغیرهای قابل تعریف در بررسی بازار هدف، روش تولید و… تعیین می‌گردد. بر این اساس کاربرد و میزان مواد اولیه مورد نیاز و تعداد و نحوه عملکرد فرآیند موجود شرح داده خواهد شد. پس از تعیین طرح استقرار فرآیند اصلی، امکانات و تاسیسات زیربنائی و انرژی(براساس موازنه عملکرد هر واحد) مورد نیاز جهت انجام و ادامه فعالیت‌های واحد مورد بررسی، ارائه می‌گردد. در ادامه بر اساس اصول مهندسی صنایع نیروی انسانی مورد نیاز و مساحت بخش‌های مختلف محاسبه و سپس براساس بر رسی بهای فروش در بازار فعلی، قیمت تمام شده، تحلیل کششی بهای تقاضا، قیمت نهایی جهت محاسبات فروش در بخش مالی طرح ارائه می‌گردد.

طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری

طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری، یک مستند رسمی است که برای جلب ویزای سرمایه گذاران به کشور، توسط دولت یا شرکت های خصوصی تهیه می شود. این طرح شامل تحلیل بازار، تحلیل رقبا، تعیین هزینه ها و درآمدها، تعیین سودآوری و زمان بازگشت سرمایه و… است. هدف اصلی طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری، جلب سرمایه گذاران خارجی است.

تفاوت بین تهیه بیزینس پلن و طرح توجیهی برای سفارتخانه

تفاوت بین تهیه بیزینس پلن یا طرح توجیهی برای سفارتخانه ها و طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری، در هدف و مخاطب آن ها است. بیزینس پلن یا طرح توجیهی برای سفارتخانه ها، برای جلب اعتماد و همکاری با سازمان ها و شرکت های مختلف به منظور ارائه خدمات مختلف، توسط سفارتخانه ها تهیه می شود. در حالی که طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری، برای جذب سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری در کشور، توسط دولت یا شرکت های خصوصی تهیه می شود.

تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری

برای تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری، شما می توانید فرم سفارش را تکمیل کنید. این شرکت ها به شما کمک می کنند تا با توجه به نوع فعالیت شما و با تحلیل بازار، طرح توجیهی و بیزینس پلنی مناسب برای شما تهیه کنید. در این طرح، مواردی مانند هدف و استراتژی شما، شرح فعالیت، بازار هدف، رقبا، خط مشی های بازاریابی و فروش، مدیریت مالی و سرمایه گذاری و غیره، باید مورد بررسی قرار گیرند. همچنین، در این طرح باید نشان داده شود که سرمایه گذاری شما به چه صورت ارزش افزوده ایجاد می کند و چگونه سودآور خواهد بود. پس از تهیه طرح توجیهی، شما می توانید با ارائه این طرح به سرمایه گذاران، سرمایه خود را جذب کنید و اقامت خود را از طریق سرمایه گذاری در کشور مورد نظر به دست آورید.

میانگین امتیاز 5 از 5 - (59 رأی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

استعلام قیمت خرید و سفارش نوشتن طرح توجیهی تضمینی برای گرفتن مجوز و تسهیلات

کسب و کار پیشنهادی:

error: Alert: Content selection is disabled!!